آزادی استفاده از حجاب اسلامی برای زنان مسلمان ترکیه

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازديد 252
نويسنده پيام
soshiant آفلاين


ارسال‌ها : 128
عضويت: 14 /1 /1391
محل زندگي: تهران
امتياز و تشکر کردن از ديگران : 12
امتياز و تشکر داده شده به اين کاربر : 45
آزادی استفاده از حجاب اسلامی برای زنان مسلمان ترکیه

بسم الله الرحمن الرحیم

شاخه زنان حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در گزارش نهایی کارگروه قانون اساسی جدید این کشور خواهان آزادی زنان مسلمان ترکیه در استفاده از حجاب اسلامی در مشاغل دولتی به استثنای سه شغل شد.

شاخه زنان حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در گزارش نهایی کارگروه قانون اساسی جدید این کشور خواهان رفع تبعیض علیه حجاب اسلامی شدند.

نمایندگان زن حزب عدالت و توسعه در گزارش نهایی کارگروه قانون اساسی جدید ضمن تاکید بر حقوق مساوی زنان با مردان در این کشور خواستار لحاظ نمودن ماده ای در قانون اساسی جدید که بر عدم محدودیت بودن حجاب اسلامی و سایر نمادهای دینی و سیاسی تاکید می کند، شدند.

در این درخواست آمده است که به غیر از سه شغل قضاوت، معلمی و پلیس، زنان ترکیه از آزادی استفاده از حجاب اسلامی در سایر مشاغل دولتی بهره مند شوند و هیچکس نباید به دلیل نمادهای یاد شده از حق کار و زندگی محروم شود.

در این گزارش همچنین تاکید شده در قانون اساسی جدید ترکیه از استفاده از واژه هایی ابهام زا نظیر "اما"، "ولی"، "اگر" و سایر الفاظ مشابه خودداری شود.

در حال حاضر در ترکیه علیرغم عدم صراحت ممنوعیت حجاب در قانون اساسی این کشور، به دلیل فشار محافل لائیک و نظامی، استفاده از حجاب اسلامی توسط دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان دولت ممنوع است.

منبع : خبر گذاری فارس

کد خبر : 13910216001423

یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 - 03:32
نقل قول اين ارسال در پاسخ گزارش اين ارسال به يک مدير
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group